اهمیت نظافت اداره
نظافت محیط کار
مردم انتظار دارند در دفاتر کار کنند که مطابق استاندارد معینی باشد. بنابراین بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمیز کردن مطب ها به درستی انجام می شود.
افرادی که در دفتر کار خود کار می کنند و مقادیر زیادی از روز را در محل کار خود می گذرانند ، بدون شک در میز غذا می خورند و می نوشند در حقیقت کمتر از ۲۰ درصد از کارگران آمریکاییدر واقع یک استراحت مناسب در وقت ناهار دور شوید.
اگر و هنگامی که آنها پیاده روی می کنند ، این کار را در کفش های خود انجام می دهند (نه چیزی که در خانه اتفاق می افتد) ، اما تصور کنید که کفپوش چقدر کثیف است! آنها تمام روز را روی صفحه کلید و استفاده از تلفن خود می گذرانند. طی یک دوره زمانی ، این موارد به طور قابل توجهی کثیف می شوند. این فقط جاهایی است که می توانید ببینید. اگر این گرد و غبار زیاد در مکان هایی جمع می شود که می بینید در مورد مواردی که نمی توانید ببینید چیست؟
تأثیر کار در یک محیط کثیف چیست؟
نظافت اداره خدمت از ما : اکنون ۲ مورد در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد. در مرحله اول ، عنصر بهداشتی است که در مقاله دیگری با عنوان “میکروب ها در محل کار” با عمق بیشتری به آن نگاه می کنیم — اما به عنوان نمونه یک صفحه کلید اداری ۱۰۰ برابر بهداشتی از میز آشپزخانه کمتر است ! با توجه به هزینه های زیادی که برای کارکنان هزینه های بیماری های کارمندان وجود دارد ، مهم است که اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما در یک محیط دلپذیر و بدون میکروب کار می کنند.
دوم اینکه با این همه سایش و پارگی چیزهای کثیفی به نظر می رسد. تصور کنید که یک کارمند جدید تلفنی را انتخاب کرده است که بارها و بارها توسط شخص دیگری مورد استفاده قرار گرفته و به گوش آنها می رسد! اگر می خواهید یک محل کار شاد و انگیزشی برای کارمندان خود فراهم کنید ، پس اطمینان از تمیز بودن شرایط کار در دفتر آنها ، جادار بودن و خوشایند بودن باعث می شود تا کارمندان شاد و پربازده تر شوند.
سرویس نظافت محل کار و اداره شامل چه خدماتی است
· نظافت میز، صندلی و سالنها
· نظافت سرویس بهداشتی
· نظافت آبدارخانه
· گردگیری تجهیزات
· گردگیری کمد های شرکت
· دیوار شویی و نظافت دیوار
· نظافت شیشه و پنجره
· نظافت مغازه، فروشگاه و پاساژ
· نظافت مجتمع های تجاری
چرا شرکت ها نیاز به نظافت دارند؟
محیط های اداری بسیار شلوغ تر و پر رفت و آمدتر از منازل هستند. اگر چه کسی در یک شرکت زندگی نمی کند ولی روزانه افراد زیادی به این محل وارد می شوند. رفت و آمد زیاد به معنای آلودگی بیشتر محیط های اداری است. تنها با یک جارو کردن ساده و یا گردگیری نمی توانید نظافت محل کار را تمام شده بدانید. تک تک مکان هایی که در یک اداره وجود دارد باید با دقت و وسواس تمیز شود. اماکن عمومی همیشه آلودگی بیشتری از منازل دارند. برای جلوگیری از انتقال آلودگی ها به کارکنان و مراجعین حفظ بهداشت محیط کار ضروری است.
تفاوت نظافت و ضدعفونی
نظافت و ضدعفونی سازی دو مقوله متفاوت هستند. نظافت یعنی از بین بردن میکروبها، آلودگی ها و مواد آلی روی سطوح اما ضدعفونی سازی یعنی استفاده از مواد شیمیایی ضدعفونی کننده به منظور از بین بردن ویروس و باکتری. مهم است که قبل از ضدعفونی سازی، عمل نظافت انجام گیرد چرا که ذرات موجود روی سطوح، قدرت مواد ضدعفونی کننده را در رفع میکروبها کاهش میدهند. طبق نتایج تحقیقات بدست آمده، ترکیبی از نظافت و ضد عفونی کردن بیشترین تاثیر را در از بین بردن ویروس کووید 19 دارد. نظافت، غبار روی سطوح را از بین می برد و به ماده ضد عفونی کننده، امکان از بین بردن ویروس کووید 19 را می دهد. شاید اگر سطوح در ابتدا با مواد شوینده، تمیز نشوند، ماده ضدعفونی کننده نتواند آن را از بین ببرد.
چه تجهیزاتی برای نظافت اداره لازم است؟
معمولا نظافت اداره به دو صورت دستی و مکانیزه انجام می شود. کارآمدترین و بهینه ترین روش، استفاده از تجهیزات صنعتی مانند اسکرابر صنعتی، جاروبرقی صنعتی و پولیشر می باشد. تجهیزات نظافتی دستی مانند تی شور، دستمال تمیز و مواد ضدعفونی و از جمله تجهیزات مورد استفاده در نظافت اداره ها هستند. به طور کلی هدف از نظافت محیط های اداری بهینه سازی و آراستگی محیط کار، افزایش میزان کارایی در میان کارمندان، ارتقا بخشیدن به روحیه کارکنان، افزایش میزان بهره وری در محیط کار و جلب نظر مشتریان و مراجعه کنندگان می باشد. به همین دلیل استفاده نمودن از این دو روش نظافتی به ویژه روش صنعتی، می تواند اهداف نظافت اداره ها را تحقق بخشد.
Comments
Post a Comment